Szkolne Koło PTT Nr 2 w Tarnowie

07.03.2013 - Spotkanie z ks. A. Nowakiem w SK PTT Nr 2

Marcin Zaród"Pomiędzy niebem, a piekłem" - Spotkanie z ks. Arkiem Nowakiem.

W czwartek 7 marca 2013 r. w naszej szkole gościł ksiądz Arek Nowak, który na co dzień pracuje w Tanzanii, gdzie jest misjonarzem. Ksiądz przybył na zaproszenie Szkolnego Koła PTT Nr 2 im. ks. Walentego Gadowskiego, które działa w V LO w Tarnowie.
W spotkaniu poza członkami Szkolnego Koła PTT i uczniami V LO uczestniczyli także zaproszeni członkowie Szkolnego Koła PTT Nr 1 im. Jana Pawła II z 4 Gimnazjum w Tarnowie wraz ze swoim opiekunem - Panią mgr Beatą Wideł.
Ksiądz Arek prezentował wspaniałe zdjęcia oraz fragmenty filmów z pracy z Masajami, ze swojej wyprawy na najwyższą górę Afryki - Kilimandżaro, a wszystko okraszone było ciekawymi wiadomościami oraz interesującymi faktami z życia na Czarnym Lądzie. Dowiedzieliśmy się, że wśród Masajów to czarny kolor jest kolorem Boga, że masajscy chłopcy pragnący stać się wojownikami muszą przejść skomplikowany i bolesny rytuał inicjacji, a także o tym, że ulubionym materiałem na podeszwy afrykańskich sandałów są... opony motocyklowe.
Bardzo dziękujemy za poszerzenie naszych horyzontów.
Zapraszamy na relację filmową z wydarzenia oraz do obejrzenia zdjęć na blogu, prowadzonym przez księdza Arka pod adresem www.oplutyprzezboga.dbv.pl - znajdziecie tam nie tylko zdjęcia z Afryki, ale i z Ziemi Świętej, a także relacje i ciekawe informacje.

Marcin Zaród

Koncert z okazji Święta Niepodległości w V LO

W poniedziałek 12 listopada 2012 r., tuż po Święcie Niepodległości, w V LO w Tarnowie (a dokładniej w udostępnionej na potrzeby szkoły sali teatralnej Pałacu Młodzieży) odbył się uroczysty Koncert, który w tym roku przygotowali członkowie działającego przy szkole, naszego Szkolnego Koła PTT Nr 2 im. ks. Walentego Gadowskiego.
Szkolni turyści przekonywali swoich kolegów i nauczycieli, że patriotą można być także na co dzień, podróżując po polskich górach i podziwiając piękno naszego kraju. W programie, którego scenariusz przygotował mgr Grzegorz Gawlik, pojawiły się też liczne cytaty z prac Janusza Korczaka. Piosenki z tekstami Edwarda Stachury i nie tylko zaśpiewały uczennice klas 1a, 2 b i 2e, a o akompaniament zadbali: Łukasz Kuklewicz z klasy 1a, Paulina Michałek - absolwentka naszej szkoły, oraz mgr Grzegorz Gawlik. Piosenkom towarzyszył pokaz filmów i zdjęć z rajdów i wycieczek organizowanych przez Szkolne Koło PTT, przygotowany przez mgr Marcina Zaroda.

Żródło: www.v-lo.tarnow.pl

by Marcin Zaród

06-08.10.2011 XXIV Rajd "Złoty Liść - Wysowa 2011"

Członkowie i sympatycy Szkolnego Koła Turystycznego PTT Nr 2 uczestniczyli na początku października w trzydniowym XXIV Rajdzie Górskim "Złoty Liść", organizowanym przez PTTK. Szliśmy szlakami Beskidu Niskiego.
W pierwszy dzień odwiedziliśmy Cmentarz z I Wojny Światowej na Magurze Małastowskiej, a następnie wyruszyliśmy z urokliwej, łemkowskiej miejscowości Skwirtne, aby przy cerkwi wejść na zielony szlak prowadzący przez górę Kozie Żebro (847 m. n.p.m.) do Wysowej. Wysowa to uzdrowisko słynące z wód leczniczych i spokojnej atmosfery, sprzyjającej relaksowi.
Po zakwaterowaniu w ośrodku "Zacisze", czekała nas obiadokolacja, a po niej dyskoteka do muzyki na żywo granej przez zespół ze Słowacji. Nasi południowi sąsiedzi doskonale radzili sobie z wykonaniem najnowszych przebojów tanecznych, ale i hitów z repertuaru Golec uOrkiestry czy Brathanków.

06.10.2011 - XXIV Rajd "Złoty Liść" - (fot. Marcin Zaród)

Drugi dzień rozpoczął się od zwiedzenia zabytkowej cerkwi w Hańczowej, po której wnętrzu, jak i po tajnikach Prawosławia, oprowadził nas tutejszy pop. Następnie, po przejeździe do Wysowej, wyszliśmy na szlak prowadzący na Świętą Górę Jawor, słynącą z objawienia Matki Bożej, która ukazała się tam jednej z mieszkanek Wysowej, łemkini o imieniu Klafira, w 1925 roku. Na górze zatrzymaliśmy się przy tamtejszym sanktuarium, a naszą uwagę zwróciły liczne ustawione wokół kaplicy krzyże oraz studnia z cudowną wodą.
Potem było jeszcze tylko strome podejście z widokami na stronę słowacką, kilkugodzinne przejście szlakiem granicznym, by wreszcie, częściowo popędzani deszczem, zejść do Przełęczy Wysowskiej, a potem z powrotem do Wysowej. W międzyczasie zdążyliśmy zaliczyć kontakt z tamtejszą mieszkanką, czyli salamandrą plamistą, oraz strome zejście z góry stylem "byle bliżej ziemi, ale bez przesady".

by Marcin Zaród

Wieczorem odbył się konkurs wiedzy o Beskidach, w którym wzięło udział trzech naszych przedstawicieli - Piotrek Masło, Bartek Dańda i Paweł Wywrot. Dwaj z nich ulokowali się na podium, a Pawłowi zabrakło do tego jednego punktu.
Niezwykłą niespodziankę przygotowała nam na wieczór... pogoda. Około godziny 20 zaczął padać śnieg. Część grupy wykorzystała okazję, żeby po raz pierwszy tej jesieni porzucać się śnieżkami.
Powrót do Tarnowa odbył się rankiem ostatniego dnia rajdu.

Marcin Zaród

07.10.2011 - XXIV Rajd "Złoty Liść" - (fot. Marcin Zaród)